środa, 24 sierpnia 2016

Poradź sobie z książką TAG: jak zmienić żarówkę i naprawić pralkę

Czy wiesz, drogi Przyjacielu, do czego służą książki? Tak, o czytaniu ich już słyszałam. Pomińmy również "rozwijanie wyraźni", "kształtowanie światopoglądów" i "poprawę umiejętności językowych". W czym mogą jeszcze być przydatne te papierowe skarbnice wiedzy? W życiu! Tak, to najlepsze poradniki pod słońcem. I nie ograniczam się w tych słowach do literatury poradnikowej, a wszystkich egzemplarzy. Obojętnie, czy sięgniesz po powieść obyczajową, sensacyjną czy popularnonaukową, wszędzie dostrzeżesz wskazówki dotyczące codziennego obcowania na świecie. Na każdej stronie! Zobacz sam, ile racji posiada to stwierdzenie.

Mój nowy TAG (na pomysł wpadłam sama, ale biorąc pod uwagę 8 mld ludzi na świecie, nie wątpię, że ktoś przede mną już coś takiego stworzył. Wybaczam mu to. :|) zatytułowałam "Poradź sobie z książką"

Polega on na wybraniu 8 książek, otwarciu każdej na dowolnej stronie i odczytaniu pierwszego czasownika od góry, z lewej strony. (czasem można przeskoczyć o jakiś wyraz, tak, by łatwiej było nam dopasować go do kategorii :)). Właśnie to jest nasza wskazówka. Teraz wystarczy tylko, zgodnie z kolejnością pytań, dopasować do problemu i voila! nasz poradnik na życie jest gotowy!

Zobacz sam, jak mi to wyszło:

Jak zmienić żarówkę?
Książka: "Czerwone jak krew" - Salla Simukka

Widzisz, jak mądrze wykombinowane? Żeby zmienić wypaloną żarówkę na świecącą, najpierw trzeba tę nową przynieść: ze sklepu, ze schowka, z szafki. Genialne!


Jak upiec ciasto?
Książka: "Królowa Tearlingu" - Erica Johansen

Wydawać by się mogło, że proces pieczenia ciasto powinno się zaczynać od przygotowania składników. A jednak każda pani domu powie Ci, że się mylisz. Jeśli chcesz racjonalnie ocenić, co będzie Ci potrzebne do przepisu, początkowo musisz wspomnieć sobie ów notkę z zapiśnika czy książki kucharskiej. Dopiero wtedy ekonomicznie zarządzisz, co posiadasz już w lodówce, a po jakie produkty niezbędny okaże się spacer do sklepu. Literatura myśli o wszystkim!


Jak napompować koło w rowerze?
Książka: "Black ice" - Becca Fitzpatrick

Znów racja! Wystarczy machnąć kilka razy pompką: góra-dół i po sprawie: rower śmiga jak nowy. Oczywiście istnieje też opcja nr 2: machniesz ręką, schowasz rower do garażu i.. pójdziesz piechotą. Nie zapomnij wtedy o jednak o wygodnych butach!


Jak dostać 5 z testu?
Książka: "Testy" - Joelle Charbonneau

W tym wypadku spotykam się z lekką zagwozdką, aczkolwiek.. żeby dojść do satysfakcjonującego rozwiązania również uprzednio trzeba pomyśleć. Jeśli nie wyda Ci się to zbyt drastycznym, obetnij słuchawki od odtwarzacza muzyki - wtedy nauka przyjdzie... z nudów. Inna metoda to "obcinanie" ogromnych ilości materiałów, tekstów do niezbędnego minimum: uczenie się tylko tego, co jest konieczne, bez zagłębiania się w ciekawostki oraz nieznaczące szczegóły. Piątka w kieszeni!


Jak szybko posprzątać pokój?
Książka: "Piratika" - Tanith Lee

To największe wyzwanie tego TAGu. Ale nie byłabym sobą, gdybym się go nie podjęła! Przede wszystkim, jeśli już podejmiesz się ogarnięcia swojego lokum (i to jeszcze w jak najkrótszym czasie!), musisz pogratulować sobie odwagi. Wtedy na pewno nabierzesz siły do pracy. 


Jak schudnąć?
Książka: "Niezauważalna" - Marcus Sedgwick

Tutaj także powieść funduje Ci aż trzy, rozsądne opcje postępowania: albo, zgodnie z całym zdaniem, dasz numer bliskiej Ci osobie, która będzie motywować Cię do zdrowego trybu życia, albo dasz sobie wycisk na siłowni, albo dasz sobie spokój ze słodyczami. Do wyboru, do koloru! (:D)


Jak naprawić zepsutą pralkę?
Książka: "Pułapka uczuć" - Colleen Hoover

Nie to, że książki przeznaczone są dla każdego, to jeszcze na dodatek do każdego się przypasują. Tym razem instrukcja dla leniwych. Zepsuła Ci się pralka? Poczekaj, aż naprawi się sama. (Chyba, że wolisz poczekać, aż nazbierasz pieniędzy na kupno nowej.. ).


Jak mieć więcej czasu na czytanie?
Książka: "Miasto zagubionych dusz" - Cassandra Clare

Teoretycznie nikt nie zabroni Ci wyjść z siebie, ale wiedz, że tym sposobem niewiele zdziałasz. Zdecydowanie lepiej wyjść z założenia, że w oszczędzaniu czasu pomoże Ci systematyczność i ustalanie granic czasowych planowanych czynności. :)


***
Nominuję:
  1. KittyAillę z bloga Biblioteczka ciekawych książek
  2. Magdalenę z bloga Hello, i'm booklover
  3. Zatraconą w słowach z bloga Zatracona w słowach
  4. Kacpra z bloga K. bloguje
  5. Katarzynę z bloga Subiektywne recenzje książek!
  6. Patrycję z bloga Chwile rozkoszy
  7. Ciebie! Tak, nie oglądaj się na boki tylko siadaj i pisz! Zrobienie tego TAGu zajmie Ci ok. 30 minut (tyle czasu poświęciłam na wybranie książek, zrobienie zdjęć, poprawienie ich i napisanie całego tekstu!). A zabawa przednia!

***

Jak Wam się podobał ten TAG? Może macie inne propozycje wykorzystania podanych czasowników do podanych problemów? Piszcie! :)

29 komentarzy:

  1. Genialny tag! Mogę go zrobić? Jesteś superpomysłowa i wielkorotnie się śmiałam, czytając go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobał! :D

      Jasne, rób go koniecznie i od razu po opublikowaniu podeślij mi linka. :)

      Usuń
  2. Ostatnio nie jestem fanką tagów, ale ten jest genialny. Muszę go u siebie zrobić, świetny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się nie mogę doczekać, jak wyjdzie w Twoim wykonaniu - koniecznie poinformuj mnie, jak już go wykonasz! :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny tag :) Strasznie mi się spodobał musze go koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na co czekasz? Rób, rób! I link wklej przy najbliższej okazji. :D

      Dziękuję za miłe słowa! :)

      Usuń
  4. Hahahahahahaha xDDDDD uwielbiam ten TAG! xDDD Jest taki zabawny i aż nie wiem, który czasownik najbardziej mnie rozbroił xDDDD Muszę zrobić ten TAG!!! xDDDDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że poprawił Ci humor! :D

      Zgadzam się: musisz go zrobić. Zabieraj się najlepiej od razu do pracy. :D

      Usuń
  5. O luju, ty jesteś szurnieta <3 U-W-I-E-L-B-I-A-M C-I-Ę ! xDDD
    tag genialny, teraz wiem jak podnieść sobie oceny... tylko czy jak już obetnę te słuchawki, to po skoczeniu nauki odrosną? xD
    Pozdrawiam!
    Q.
    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ileż miłych słów w jednym komentarzu! Dziękuję baaaardzo! :D

      Na Twoje pytanie myślę, że też znajdzie się odpowiedź w odpowiedniej książce. :|
      (Spróbuj podlewać je co dwa dni!)

      Usuń
  6. Świetny pomysł, naprawdę! Bardzo oryginalny! A ile przy tym zabawy i kombinowania!
    Chętnie wykonam go sama :)

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję serdecznie! :D
      Powodzenia. :)

      Usuń
    2. Hej, w końcu zajęłam sobie Twoim TAGiem i zamieściłam go na blogu. Będzie mi miło, jeśli zajrzysz i ocenisz, jak sobie poradziłam. :)

      http://bookprisoner.blogspot.com/2016/09/poradz-sobie-z-ksiazka-tag.html

      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Świetnie Ci to wyszło :D Najlepsze jest to ostatnie: poczekać, aż samo się naprawi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :D
      A co się będzie człowiek przemęczał.. :D

      Usuń
  8. Jaki pomysł! Gratuluje kreatywności :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy i bardzo oryginalny tag! Z pewnością go wykonam. Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! Życzę miłej zabawy przy wykonywaniu TAGu. :)

      Usuń
  10. Haha, niesamowity TAG! Podczas czytania jego prawie się popłakałam ze śmiechu :D Dziękuję za nominację ♥♥♥ Z wielką ochotą na nią odpowiem! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajnie, że Ci się podobał! :D
      Czekam na link do Twojej wersji. :)

      Usuń
  11. Gratuluje tak orginalnego pomysłu, TAG jest naprawdę bardzo ciekawy, troche się uśmiałam.:)
    Pozdrawiam serdecznie
    Klaudia z bloga http://thebooksandclouds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście, że zrobię, ale już na październik :D Bo wrzesień zaplanowany :D
    Ale jeju... Przecież ja padnę od nadmiaru myślenia! :P Skąd ty bierzesz te pomysły? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wgl to.... Ktoś naprawdę musi być leniem, aby czekać, aż pralka sama się naprawi :D
      I ja mam jeszcze jedną opcję na pytanie ostatnie - trzeba wyjść z domku z kocyczkiem, książką i prowiantem, ulokować się na jakiejś łączce, aby nikt nas nie znalazł - i voila! Mamy mnóstwo czasu do czytania <3

      Usuń
    2. Ależ ja Ci zazdroszczę, że potrafisz zaplanować sobie postów na cały miesiąc! Ja nie mogę się zebrać, by napisać kilka dni wcześniej jednej recenzji. :c

      Dasz radę, nie padniesz, spokojnie. :D

      A tam zaraz leniem.. zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że nagle zjawi się Harry Potter i mi ją naprawi. To po co się trudzić samemu? :D

      Ta łączka brzmi nad wyraz kusząco!

      Usuń
  13. Jeden z lepszych tag-ów jaki widziałam! Brawo, kupiłaś me serce :D

    OdpowiedzUsuń

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz ten post.
Proszę, byś wcześniej jednak go przeczytał/a bądź przynajmniej przewertował/a wzrokiem. :)

Zależy mi na szczerych opiniach, pytaniach, wątpliwościach i komentarzach. Możesz zostawić link swojego bloga - ale przede wszystkim przekaż mi swoją, wartościową ocenę.

Nie masz pomysłu na ciekawy komentarz? Napisz:
→ czy czytałeś/aś książki, o których piszę w poście?
→ czy owe lektury Ci się spodobały?
→ czy masz ochotę je przeczytać?
→ czy podoba Ci się pomysł na post?
→ czy przyjemnie czytało Ci się napisany przeze mnie tekst?
→ czy masz inny pomysł na post, który by Cię zaciekawił?
→ co będziesz czytał/a w najbliższym czasie? (albo co czytasz teraz?)
→ jak Ci mija dzień? :)
→ co słychać na Twoim blogu?



Z góry dziękuję za każde zdanie - dzięki nim mam szansę pracować nad swoimi!

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░