czwartek, 20 sierpnia 2015

Literackie miasteczko TAG

Witajcie!
W ten piękny, słoneczny dzień znów coś nowego. A konkretniej nowy TAG. (Mam taką nadzieję :s). TAG o jakże wdzięcznej i oryginalnej nazwie: literackie miasteczko. Jak się domyślacie, moim zadaniem (a później i Waszym: spokojnie Was też to nie ominie C:) będzie stworzenie w poście schematu miasteczka zapełnionego postaciami z naszych ulubionych książek. Zaplanowałam 10 miejsc. Do nich należy dopasować bohaterów, którzy naszym zdaniem pasowaliby do tych budynków. A więc: zaczynajmy!




Ratusz
Ktoś kto panuje.. najlepiej sprawiedliwie.. hm.. O! A może by tak osadzić w roli burmistrza Maxona z Selekcji? Kto jak kto, ale on objąłby rządy w miasteczku bez najmniejszego problemu, a i z nim na czele, miejscowość pociągnęłaby długo.

Sklep
Nie wiem skąd wzięło mi się to skojarzenie, ale do prowadzenia sklepu pasowałby mi Olivander z Harry'ego Pottera i Kamienia Filozoficznego. Bez bicia się przyznam, iż książek jeszcze nie czytałam (obiecuję nadrobić :|), ale po obejrzeniu filmu czuję, że odnalazłby się za kasą w sam raz.

Zoo
Tu z kolei nadałaby się postać lubiąca zwierzęta i znająca się na nich.. Co powiecie na Seana Kendricka z Wyścigu śmierci? Doświadczony, znający się na swoim fachu.. A skoro okiełznał tyle koni wodnych to i z innymi bestiami dałby sobie radę.

Klub
O! W klubie od początku widziałabym Isabel z Darów Anioła. Odważna, niebezpieczna idealnie dopasowałaby się do mrocznego otoczenia, a i dyskotekowy parkiet zwojowałaby raz dwa. Pomijając fakt, iż w książce także poznajemy ją właśnie w klubie Pandemonium.

Kawiarnia
Jakie kwalifikacje należy mieć do pracy w kawiarni? Na pewno przydałby się ktoś otwarty, uśmiechnięty i gotowy do rozmowy z ludźmi. W sumie można by nadać też lokalowi lekkiego klimatu i osadzić w nim braci Rajaram: Rena i Kishana z Klątwy tygrysa. Indyjski chai? Czemu nie!

Szkoła
Nauczycielem w mojej szkółce zostanie Halt ze Zwiadowców. Któż poradziłby sobie z chmarą rozbrykanych dzieciaków lepiej od niego? Coś czuję, że dysponowałabym całkiem niezłym oddziałem tajniaków!

Muzeum
Historyczne eksponaty wymagają odpowiedniego pilnowania i opieki, tak więc Strażnicy Veridianu, a zwłaszcza tak umiejętni jak Ethan chyba podołaliby zadaniu, prawda? A wypracowana cierpliwość i determinacja pozwoliłyby wytrwać na stanowisku dłużące się godziny.

Szpital
Który punkt opieki medycznej obyłby się bez Carlisle'a z Sagi Zmierzch? Tak przystojnemu, a zarazem wprawionemu lekarzowi dałabym się bez wahania choćby pokroić.

Bank
Żeby bank funkcjonował sprawnie przydałby się pracownik obyty z pieniędzmi, czyli postać pokroju Harrisa Sinclaira z Byliśmy Łgarzami. Może akurat nauczyłby mieszkańców dorobienia się majątku jakim sam dysponuje?

Księgarnia
Wisienka na torcie, czyli raj dla każdego mola książkowego. Takiego miejsca nie można powierzyć byle komu, o nie! W takim razie księgarnię osaczę ja, z przyjemnością zamieszkując sąsiedztwo mych faworytów ze stron powieści ^^

Autobus czyli kierowcy do kolejnych miasteczek
Niezależnie od umiejętności prowadzenia pojazdów ( ;) ), do zabawy zapraszam:
  1. Julię Alaskę z Bukowych opowieści
  2. KittyAillę z Biblioteczki ciekawych książek
  3. Weronikę z Ronie Books
  4. Opinium Kosa z Opinium Kosa
  5. Tetianę z ♥ Books World ♥
  6. Meredith ze Strefy czytania
  7. Szeherezadę z Niczym Szeherezada
  8. xBlackVeilBridesx z Wyspy książek
  9. Paty z Truskawkowego bloga książkowego
  10. Rowenę Ravenclaw z Krainy książek
(kolejność przypadkowa, dobór odrobinkę losowy c:)

Życzę wesołego kombinowania z pytaniami! A jeśli ktoś spoza listy miałby ochotę również wykonać TAG to gorąco zapraszam, chętnie zajrzę na post z nim po podlinkowaniu mi w komentarzu :)

(Na 3 najbliższe dni - do soboty - zniknę z blogosfery, więc jeśli macie jakieś sprawy, zapraszam do skorzystania z maila, którego postaram się sprawdzać. Przepraszam za leciutką niedogodność i brak kolejnych postów, ale moje piątkowe urodzinki pragnę świętować bez komputera, tak dla odmiany ^^)

34 komentarze:

  1. Matko jaki świetny TAG <3
    Haha - gdybym się nie hamowała to miałabym na blogu tylko tagi <3
    Pozdrawiam Cię serdecznie :*
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki fajny tag! O tak, Olivander zdecydowanie pasuje do sklepu, a w ZOO osadziłabym Hagrida! A co! Swoją drogą - jeśli chodzi o Pottera to czytałam tylko dwie części, a trzecią czytam aktualnie, więc nie jesteś odosobniona. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny tag, nie widziałam go wcześniej :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że Isabel nadaje się do klubu ! :D Zgadzam się również, ze szpitalem i kwiaciarnią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietny TAG! ;)

    http://secondlife-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super tag! Dziękuję za nominację <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha ten tag jest świetny:)
    Nie będę się rozpisywać tylko powiem, że idealnie dobralas postacie do poszczególnych kategorii :*
    dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Żeby Ci TAGów nie zabrakło, to u mnie masz nominację. ;)

    http://porozmawiajmy-o-ksiazkach.blogspot.com/2015/08/combo-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny TAG, jednakże ja osadziłabym w roli księgarza Jace'a Herondale - mogłabym spędzać z nim duuuużo czasu ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki świetny tag!
    Mi również Sean Kendrick pasuje do zoo, zdecydowanie bardzo dobrze znał się na zwierzętach ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie spotkałam się z tym tagiem :) Bardzo ciekawy!
    Pozdrawiam, /ksiazkowe-tajemnice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Juppi! Na reszcie spotkałam kogoś, kto tak jak ja nie przeczytał Harre'ego Potter'a... nie jestem w tej zbrodni sama :D

    OdpowiedzUsuń
  13. A tak ogólnie, to świetny pomysł na TAG ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny Tag!
    Idealnie dobrałaś postacie.
    I bardzo dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cieszę się, że mam nominację (dziękuję! ^_^), bo ten TAG jest naprawdę super świetny!!!! ^_^ ^_^ :D
    Ale mam pytanie: :P (ja zawsze mam jakieś pytanie XD)
    Te miejsca możemy sobie wymyślić czy mamy skorzystać z tego, co już jest? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto pyta, nie błądzi :D
      Ja zasugerowałam taki schemat, ale jeśli wykombinujesz własną wersję to nie ma problemu :)

      Usuń
    2. Ok, dzięki za odpowiedź. :D Zostanę przy twojej wersji, bo mi się podoba. :D

      Usuń
  16. Świetny TAG! Od razu mi się spodobał :) taki wymagający, ale nienudzący :)
    ale Ty pomysłowa hihi :D

    Nowa recenzja, zapraszam ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ty to masz pomysły ;D
    Ja HP też nie czytałam, ale jestem poziom wyżej od Ciebie, bo nie widziałam nawet filmów :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Jejku, skąd ty bierzesz pomysły na te fantastyczne TAG-i? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hah! Ale świetny Tag! :D
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. O, jaki fajny TAG. Na pewno sobie go zapamiętam i może kiedyś zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolejny mega kreatywny TAG :D
    Po raz kolejny wystawiasz mnie na ciężką próbę :D
    Postaram się go wykonać ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ty masz po prostu talent do wymyślania genialnych tagów :D

    OdpowiedzUsuń
  23. TAG już zrobiony!
    http://ronie-books.blogspot.com/2015/08/literackie-miasteczko-tag.html
    Zapraszam.
    Ronie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Podoba mi sie :P Pomysłowo i kreatywnie :d Zaraz się biorę za niego :D Dziękuje za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaki genialny TAG!
    Dziękuję za nominację. <3 Ostatnio tyle mi się tych nominacji zebrało, że chyba na jakiś czas odpuszczę sobie recenzje. :D
    Wszystkiego najlepszego!!! :* Mnóstwa świetnych książek i przystojnych bohaterów literackich płci męskiej. :3 I weny w przyszłości, kiedy już zdecydujesz się sama coś napisać. ^^ (Umieść mnie w podziękowaniach XD) Zdrówka, many-many na ksioonszki i spełnienia wszystkich marzeń. :) STO LAT! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za wspaniałe, książkowe życzenia :) Teraz tylko czekać, żeby się spełniły ^^

      Usuń
    2. Jasne, że się spełnią! :)
      A tutaj TAG w moim wydaniu: W krainie książek

      Usuń
  26. Zdecydowanie zgadzam się z wyborem w szpitalu!
    Bardzo ciekawy tag, mam nadzieję, że uda mi się go kiedyś zrealizować :D

    my-little-infinity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten TAG jest świetny. Bardzo przyjemnie czytało się twoje odpowiedzi :)
    Pozdrawiam
    http://recenzjelaury.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję za nominację - uwielbiam twoje tagi, są mega kreatywne :)
    Tylko zabrałaś mi Halta i teraz muszę wymyślić innego nauczyciela :D

    OdpowiedzUsuń

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz ten post.
Proszę, byś wcześniej jednak go przeczytał/a bądź przynajmniej przewertował/a wzrokiem. :)

Zależy mi na szczerych opiniach, pytaniach, wątpliwościach i komentarzach. Możesz zostawić link swojego bloga - ale przede wszystkim przekaż mi swoją, wartościową ocenę.

Nie masz pomysłu na ciekawy komentarz? Napisz:
→ czy czytałeś/aś książki, o których piszę w poście?
→ czy owe lektury Ci się spodobały?
→ czy masz ochotę je przeczytać?
→ czy podoba Ci się pomysł na post?
→ czy przyjemnie czytało Ci się napisany przeze mnie tekst?
→ czy masz inny pomysł na post, który by Cię zaciekawił?
→ co będziesz czytał/a w najbliższym czasie? (albo co czytasz teraz?)
→ jak Ci mija dzień? :)
→ co słychać na Twoim blogu?



Z góry dziękuję za każde zdanie - dzięki nim mam szansę pracować nad swoimi!

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░