wtorek, 29 grudnia 2015

Nutka świąt #3 - Polskie utwory w świątecznym klimacie

Witajcie!

Po chwili namysłu, postanowiłam do końca roku (czyli do czwartku, gwoli ścisłości :D) utrzymać nastrój stricte świąteczny, a zarazem nieco mniej książkowy. Aż szkoda patrzeć na kończący się okres Bożego Narodzenia, który poprzedzony długimi przygotowaniami, zakończył się po kilku dniach. Przecież to taki piękny czas! Zatem do książek: recenzji, TAGów, stosików, wrócę od razu po Nowym Roku - z nowymi postanowieniami, wyzwaniami, planami. A tymczasem spróbujmy jeszcze te kilka dni przeżyć nieco bardziej klimatycznie, świątecznie. 

W dzisiejszej Nutce, przygotowałam dla Was 10 POLSKICH utworów (kolejność przypadkowa), które nie są kolędami, powstały stosunkowo niedawno (głównie w tym lub zeszłym roku), a w naprawdę różny sposób nawiązują w tekstach i melodii do przeżywania tychże szczególnych, grudniowych dni. Dodam, że każda mi się podoba i chętnie podsłuchiwałam je między sprzątaniem pokoju, dekorowaniem go bądź pisaniem postów na bloga. Zachęcam do sprawdzenia swojej opinii na ich temat! 

Projekt Jak Marzenie - Magiczny Czas

Blue Cafe - Święta W Nas

TABB & Sound'N'Grace - Święta Będą Cały Rok

Kacper Gołda - Magia Świąt

21 Allstars - Kocham Te Święta

DeSu - Kto wie czy za rogiem

Studio Accantus - Wszystko czego pragnę to ty

Magda Femme - W święta tracę głowę

Anna Wyszkoni - Od Nieba do Nieba

 Barbara Kurdej-Szatan, Rafał Szatan - To była noc

***

Zadanie dla Was: wybierzcie spośród powyższych piosenek jedną, która spodobała Wam się najbardziej!


Znaliście wcześniej niektóre z tych melodii? A może macie innych faworytów w kategorii "Ukochane, polskie utwory świąteczne"? Piszcie! :)

7 komentarzy:

  1. Piosenka Studia Accantus! Zdecydowanie! Wielbię ich ponad wszystko ;D <3

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Allstars - Kocham te święta! Cudowna i wciągająca książka :)

    Pozdrawiam, Julia
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Święta będą cały rok to cudowna piosenka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kto wie czy za rogiem" to mój wybór! Kojarzy mi się ze śnieżnymi świętami z rodzicami i przyjaciółką w górach. Było fantastycznie - tak magicznie...

    Pozdrawiam,
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za polskimi piosenkami, ale z tych podanych przez Ciebie najfajniejsza jest ta Studia Acantus - lubię ich słuchać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sercem zawsze przy Accantusie! :)

    OdpowiedzUsuń

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz ten post.
Proszę, byś wcześniej jednak go przeczytał/a bądź przynajmniej przewertował/a wzrokiem. :)

Zależy mi na szczerych opiniach, pytaniach, wątpliwościach i komentarzach. Możesz zostawić link swojego bloga - ale przede wszystkim przekaż mi swoją, wartościową ocenę.

Nie masz pomysłu na ciekawy komentarz? Napisz:
→ czy czytałeś/aś książki, o których piszę w poście?
→ czy owe lektury Ci się spodobały?
→ czy masz ochotę je przeczytać?
→ czy podoba Ci się pomysł na post?
→ czy przyjemnie czytało Ci się napisany przeze mnie tekst?
→ czy masz inny pomysł na post, który by Cię zaciekawił?
→ co będziesz czytał/a w najbliższym czasie? (albo co czytasz teraz?)
→ jak Ci mija dzień? :)
→ co słychać na Twoim blogu?



Z góry dziękuję za każde zdanie - dzięki nim mam szansę pracować nad swoimi!

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░