piątek, 27 października 2017

Claudia Gray - Dziesięć tysięcy słoń nad tobą: świetna, jak... szklanka pełna wody

Co może być lepszego od książki? Wciągająca książka. A od wciągającej książki? Wciągająca książka z piękną okładką. A od wciągającej książki z piękną okładką? Wciągająca książka z piękną okładką oraz niesamowitym pomysłem, który w połączeniu z dynamiczną fabułą zdobywa serce czytelnika. A od tego? A od tego już tylko seria z podróżami w czasie i przestrzeni, wątkiem kryminalnym, romantycznym i z trójką młodych bohaterów. Jednym słowem: Firebird.


Przed Marguerite jeszcze trudniejsze zadanie. Poradziła sobie z sprawą tajemniczego zabójstwa ojca, odnalazła winnego. Lecz sprawy przybierają nowy obrót, gdy dusza Paula zostaje rozszczepiona na cztery fragmenty i umieszczona w różnych wymiarach. Dziewczyna będzie musiała nie tylko podążyć ich śladem, by odzyskać jej ukochanego, lecz także stawić czoła korporacji, która zdaje się trzymać Meg w garści. Czy zacznie współpracować z Triadem? A może spróbuje zadziałać na własną rękę? Stawka jest wysoka, ryzyko jeszcze większe.
Po zakończeniu pierwszego tomu Firebird, od razu mogłabym sięgać po drugi. Byłam spragniona kolejnych przygód z bohaterami, ciekawa, jak potoczą się ich losy i jak będzie wyglądało nowe miejsce akcji - zwłaszcza, że Rosja w tle sprawdziła się lepiej niż perfekcyjnie! Może faktycznie ciut bardziej zatęskniłam za tymi wyprawami w nieznane zakątki naszego, jak i nie naszego świata, lecz świadomość, że już niedługo będę mogła znów uczestniczyć w walce Meg o bliskie jej osoby, o prawdę i zwycięstwo nad Triadem, nie pozwalała mi spokojnie siedzieć i czekać. A gdy już dostałam książkę w swoje łapki? Dopiero się zaczęło!

Zacznę od tego, od czego muszę, bo gdy już się naczekałam, przeczytałam, to znów nie mogłam się doczekać, by Wam o tym opowiedzieć! Są, są, są! Jest ich całe mnóstwo! Podróży, rzecz jasna. Rosja zawładnęła moją sympatią całkowicie, ale i tutaj znajdzie się miejsce na powroty w tamte strony. Dodatkowo, znajdziemy się i w towarzystwie mafii (także moje klimaty!), i w Paryżu, i w Rzymie... ponad 400 papierowych stron niczym kilkadziesiąt biletów lotniczych! 

Żeby jednak nie zanudzać nas monotonnym głosem przewodnika na sztampowej wycieczce krajoznawczej, zostaje przed nami postawiony stos intryg, zakrętów, zagadek, niewiadomych i zwrotów akcji. Zdarzyło Wam się kiedyś nalać do szklanki tak dużo wody lub soku, że zdawałoby się, że jedno muśnięcie naczynia mogłoby wylać całą zawartość? W tak świetnych proporcjach autorka zaserwowała nam wszystkie wydarzenia: niezależnie od tego, czy wolimy śledzić wątek bezwzględnej walki o władzę, czy też wzdychać z zachwytem na wszelkich romantycznych uniesieniach Marguerite, na pewno nie pozostaniemy rozczarowani.
Jedna kwestia, która może wywołać Twoje wątpliwości w tej powieści, to kwestia KOMU ZAUFAĆ.

O ile w poprzedniej części zdarzało mi się ponarzekać zwłaszcza na główną bohaterkę, o tyle teraz dziewczyna zdecydowanie skuteczniej bierze się w garść! Odniosłam wrażenie, że całe trio ma w sobie więcej dojrzałości, rozsądku... Tak jakby przez te kilka tygodni rozłąki z nimi, zdążyli dorosnąć i uzmysłowić sobie kilka kwestii. A to jak najbardziej na plus! Wraz z taką zmianą nastawienia, cały charakter wypraw czasoprzestrzennych staje się poważniejszy, gdyż od razu można wyczuć ryzyko, konsekwencje, jakie niesie ze sobą przeniesienie się do innego świata. A gdy napięcie rośnie, wciągnąć się dużo prościej!

"Dziesięć tysięcy słońc nad tobą" oczaruje nie tylko finezyjnym tytułem. Już na wstępie spełni marzenia wszelkich obieżyświatów, dla których granicami podróży pozostaje wyłącznie wyobraźnia. Ponadto, pozwoli doświadczyć szeregu emocji, przeżyć, wrażeń, nie dając czytelnikowi chwilki na wytchnienie - tutaj po prostu nie ma na to czasu. Jeśli natomiast nie przekonują Was te wszystkie sformułowania, oczekujecie wyłącznie konkretów, to powiem, że to przede wszystkim bardzo udana kontynuacja. A że niewiele takich na naszym świecie, to może warto się przekonać o tym na własnej skórze?

Liczba stron: 430
Wydawnictwo: Jaguar
Cena okładkowa: 39,90 zł
Tłumacz: Małgorzata Kaczarowska
Rok wydania: 2017

Więcej zdjęć:

***
Za książkę i możliwość kontynuowania przygody z Firebirdem dziękuję Wydawnictwu Jaguar:
 
#wydawnictwojaguar

9 komentarzy:

  1. Oj czytałabym tę książkę!!

    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach obie części, ale obecnie muszę uporać się z tym co leży na półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś średnio mnie ciągnie do tej serii :/ Ale nie mówię nie ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta okładka jest śliczna <3 Mam tę pozycję na oku od dłuższego czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle zauważyłam, że Jaguar robi ostatnio takie śliczne książki! :D

      Usuń
  5. Fakt wydana jest przepięknie, a fabuła też dosyć ciekawa, zobaczymy czy na mnie tez zrobi wrażenie.
    zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz ten post.
Proszę, byś wcześniej jednak go przeczytał/a bądź przynajmniej przewertował/a wzrokiem. :)

Zależy mi na szczerych opiniach, pytaniach, wątpliwościach i komentarzach. Możesz zostawić link swojego bloga - ale przede wszystkim przekaż mi swoją, wartościową ocenę.

Nie masz pomysłu na ciekawy komentarz? Napisz:
→ czy czytałeś/aś książki, o których piszę w poście?
→ czy owe lektury Ci się spodobały?
→ czy masz ochotę je przeczytać?
→ czy podoba Ci się pomysł na post?
→ czy przyjemnie czytało Ci się napisany przeze mnie tekst?
→ czy masz inny pomysł na post, który by Cię zaciekawił?
→ co będziesz czytał/a w najbliższym czasie? (albo co czytasz teraz?)
→ jak Ci mija dzień? :)
→ co słychać na Twoim blogu?



Z góry dziękuję za każde zdanie - dzięki nim mam szansę pracować nad swoimi!

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░