wtorek, 7 kwietnia 2015

TAG #1: Titles TAG

Pierwszy TAG na blogu, zobaczymy, jak mi pójdzie, choć z góry zapowiem, że nie jestem dobra w takie zabawy (chyba :s). Zostałam nominowana przez Aoi Akuma z Bo kocham czytać!, za co, mimo wszystko, bardzo dziękuję :)

No to do roboty!
(Dodam tylko, że te 'kiedykolwiek' w pytaniach, będę traktować jako 'kiedykolwiek, z których przeczytałam')

1. Najdłuższy tytuł, z jakim kiedykolwiek miałaś styczność.
I już zaczynają się schodki, gdyż moja pamięć do tytułów = 0. Ale wędrując wokół moich książkowych półek, wyszczególniłam kilka tytułów, które wydają się być odpowiedniej długości:

  • Felix, Net i Nika oraz świat 0 (23 litery)
  • Ulysses Moore: Klub podróżników w wyobraźni (32 litery)
  • Milla i Sugar: Jedna wróżka na milion (30 liter)
  • Zwierciadło pęka w odłamków stos (27 liter)
  • Słonie mają dobrą pamięć (21 liter) 
(Te litery to to są tak około. Bardzo około.)
Tak więc wygrywa Ulysses Moore. 


2. Najkrótszy tytuł, z jakim kiedykolwiek miałaś styczność.
Tu raczej bezkompromisowo: 'Oro' Marcel A. Marcel - historia nastoletniej Leny, przerzucanej od jednej do drugiej rodziny zastępczej i ostatecznie dostającej się pod dach Romana i Wandy oraz 5 adoptowanych dzieci: Iskry, Arnolda, Cienkiej, Memorego i Oka. Ciepła, rzeczywista, a zarazem prosta opowieść, która na długo zapada w pamięci.






3. Tytuł, który w najmniejszym stopniu nie ma nic wspólnego z książką.
Tak jak już wspomniałam na którymś z blogów.. 'Piękne istoty' Kami Garcii oraz Margaret Stohl nadadzą się tu idealnie, gdyż w tekście ani razu bodajże się to określenie nie pojawia, a i z mojej rozwiniętej szeroko dedukcji nie potrafię wyciągnąć tego sformułowania w przesłaniu powieści. No i może jeszcze ewentualnie 'Diabeł ubiera się u Prady' Lauren Weisberger. Co prawda, tutaj książki nie czytałam, ale oglądając film.. choć wiem, że w pewnym stopniu tytuł nawiązuje do treści, na pierwszy rzut oka.. nie. Nie widzę nawiązań. 



4. Tytuł, który perfekcyjnie opisuje książkę.
Hmm... 'O psie, który jeździł koleją' Romana Pisarskiego (swoją drogą.. w życiu bym się nie domyśliła, że autor nazywa się właśnie tak o:). Bo czy znacie bardziej.. konkretny tytuł? Jest w tekście pies? Jest. Jest jazda koleją? Jest. Sprawa załatwiona.







5. Najbardziej irytujący tytuł.
Czy ja wiem.. chyba nie ma w mojej liście takiego, który, by mnie doprowadzał do białej gorączki i walenia głową w ścianę. Choć.. poczekajcie.. zaraz coś wykombinuję.O! Mam. 'Pocałunek Anioła Ciemności' Sarwat Chadda. Co prawda, nie pamiętam zbytnio o czym ta pozycja była, ale wiem, że mi się nie podobała. Tak.. płascy bohaterowie, naciągana historia.. coś w ten deseń. A tytuł z kolei.. taki liryczny, wręcz poetycki. Po jakiego grzyba skoro książkę można w ocenie ograniczyć do trzech słów: Nie. Warta. Uwagi. 




6. Zmiksuj wszystkie tytuły razem i stwórz swój tytuł.
Kurcze.. trzeba było mówić wcześniej, zanim wcisnęłam tu wszystkie możliwe tytuły, jakie tylko przychodzą mi do głowy. No, ale ok. Do odważnych świat należy.

W klubie podróżników, Oro wraz z pięknymi istotami jeździli koleją całując Anioła Ciemności.

Pisarką to ja chyba nie zostanę.. ( :D )


Fajny pomysł na TAG, przyznaję. Więc abyktoś jeszcze miał ochotę się pobawić, nominuję:
I Ciebie, czyli każdego, kto czyta tego posta i ma ochotę sięgnąć pamięcią do czytanych książek i ich tytułów :)




20 komentarzy:

  1. Zostałaś nominowana LBA :)
    http://zawsze-usmiechniete.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post i gratuluje nominacji!
    http://spojrzenie-rosie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Już kolejny raz widzę, jak ktoś stwierdza, że tytuł "Piękne istoty" nie nawiązuje do treści. Ja osobiście jeszcze nie czytałam tej książki.

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten zmiksowany tytuł jest świetny haha;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że odpowiedziałaś na nominację! :D
    I wcale nie wyszło tak źle, ba, jest super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. :D
    http://aguuublog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny TAG :) Z podanych przez Ciebie książek czytałam tylko "Piękne istoty" i to była porażka ;(

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyszło Ci to połączenie tytułów :D Fajny TAG :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tytuł Ci wyszedł :)
    http://kacik-czytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej, ja się nie podejmę, ale tytuł wyszedł ci boski ^^ Już widzę drugi taki TAG z nominowaniem "Pięknych Istot" i po raz kolejny się zgadzam - nie przebrnęłam pierwszej części ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysłowy jest punkt 6. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy TAG oraz Twoje odpowiedzi :)
    Dodaję Cię do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wyszedł Ci świetny tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  14. "Piękne Istoty" - jejku jak ta książka mnie wynudziła.

    A miks wyszedł ci doskonale. :)

    http://my-adventures-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Haha fajny tytuł wyszedł :D

    ylyys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wreszcie ktoś, kto czytał Ulyssesa Moora! Już myślałam, że jestem jedyna :D Świetny tytuł Ci wyszedł ;)
    http://find-the-soul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Super jest ten TAG. A Twój mic jest po prostu świetny :))
    Pocałunek Anioła Śmierci chciałam kiedyś przeczytać, ale może zastanowię się dwa razy, zanim wydam pieniądze :D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie ci się udał ten tag! :-)
    Isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz ten post.
Proszę, byś wcześniej jednak go przeczytał/a bądź przynajmniej przewertował/a wzrokiem. :)

Zależy mi na szczerych opiniach, pytaniach, wątpliwościach i komentarzach. Możesz zostawić link swojego bloga - ale przede wszystkim przekaż mi swoją, wartościową ocenę.

Nie masz pomysłu na ciekawy komentarz? Napisz:
→ czy czytałeś/aś książki, o których piszę w poście?
→ czy owe lektury Ci się spodobały?
→ czy masz ochotę je przeczytać?
→ czy podoba Ci się pomysł na post?
→ czy przyjemnie czytało Ci się napisany przeze mnie tekst?
→ czy masz inny pomysł na post, który by Cię zaciekawił?
→ co będziesz czytał/a w najbliższym czasie? (albo co czytasz teraz?)
→ jak Ci mija dzień? :)
→ co słychać na Twoim blogu?



Z góry dziękuję za każde zdanie - dzięki nim mam szansę pracować nad swoimi!

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░