środa, 8 kwietnia 2015

Wyzwanie: Chwyć wspomnienie

Dziś, pokrótce pragnę Wam przedstawić nowe wyzwanie, którego postanowiłam się podjąć. Koncepcja jest w 100% moja, aczkolwiek zapewne w podobnej formie taki challenge już gdzieś się pojawił. Więc nie będę kreatywna. Trudno.

Tak prezentuje się tytuł. A co ze sobą niesie? Najkrócej: będę czytać bajki dla dzieci. No, żeby nie okrawać.. literaturę dziecięcą. Wspominać stare, dobre lata (choć nie tak odległe, jak by się mogło wydawać), zagłębiać się w światach ze snów i marzeń.

Pomysł wpadł mi do głowy, gdy usłyszałam o Międzynarodowym Dniu Książki dla Dzieci, który miał miejsce równo tydzień temu (2 kwietnia - dla asów matematycznych). Fajna okazja, by zorganizować na blogu coś nowego, dodać oddechu świeżości (tak, wiem, że cały blog jest świeży, ale ta wyszukana metafora zaskutkowała ubogaceniem tekstu :|).

Jak miałoby to wyglądać? Równie banalnie. Co jakiś czas (nie wiem, czy będzie to określony przedział, czy raczej hulaj dusza) zaintryguję Was wybraną przeze mnie książką z kategorii under 12. Postaram się wybierać pozycje ciekawe, takie, z którymi może nawet się nie spotkaliście, a nuż jeszcze sięgnięcie (dzieckiem jest się całe życie!). A 2. dnia każdego miesiąca będę publikować moje wyniki czytelnicze w tym zakresie. Co prawda, nie mam pojęcia, jak to wypali ( i czy w ogóle podołam takiej systematycznej pracy), ale do odważnych świat należy i raz kozie śmierć!

Postaram się odtworzyć dzisiejszy post w jednej z podstron, by był do tego łatwy dostęp. Albo może zrobię jakiś odnośnik do notki.. zobaczymy.

Zapraszam wszystkich do włączania się w wyzwanie 'Chwyć wspomienie' - nie ma ono żadnych dalekosiężnych zasad: po prostu bierzemy lekturę i do dzieła! 

Zachęcajcie innych, chwalcie się swoimi osiągnięciami, przeczytanymi książkami, wstawiajcie linki do recenzji z powieściami dla najmłodszych - choć na chwilę zostawmy dumę, obowiązki oraz problemy dnia codziennego i BAWMY SIĘ, a wiosna przyjdzie nim zdążymy wyjrzeć za okno! (a z nią mnóstwo radości :)).

Na koniec, jako dobrą zapowiedź akcji, zachęcam do obejrzenia filmiku:
(oficjalny teledysk organizacji charytatywnej BBC Children in Need z roku 2009


Ile postaci z ulubionych bajek rozpoznajecie? ;)

13 komentarzy:

  1. Racja, dzieckiem jest się całe życie! Świetnie, że się za to wzięłaś, bo pomysł wydaje się naprawdę ciekawy, a może sama kiedyś się go podejmę ;) Genialny post!
    http://larysa-de-villiers.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo ciekawe wyzwanie, na pewno będę je u ciebie śledzić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe wyzwanie, ale raczej nie wezmę w nich udział. Kompletnie nie czuję pociągu do powieści dla dzieci, są dla mnie nieinteresujące. Po prostu nie. :D Ale życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne wyzwania.. :)

    Zapraszam do mnie
    liloo262.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś czytałam przez miesiąc w przedszkolu dwa dni w tygodniu. Super sprawa, zwłaszcza, że uwielbiam dzieci ^^ Ogólnie sądzę, że dzieci, którym ktoś czyta są potem bardziej zainteresowane samodzielnym czytaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Faktycznie fajny sposób na spędzenie wolnego czasu :)
      A i dla dzieci ogromna przyjemność ^^

      Usuń
  6. Ciekawe wyzwanie,może wezmę w nim udział.Jeszcze zobaczę :D http://karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe wyzwanie, ale sama raczej nie wezmę w nim udziału. Książek dziecięcych nie czytuję (po prostu nie mam na to ani czasu ani chęci). Ale życzę powodzenia innym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Intrygujące wyzwanie, pierwsze słyszę, ale chętnie również przeczytałabym coś z literatury dziecięcej.
    ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne!:*
    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/04/romweklik.html
    KOCHANA POKLIKASZ? BARDZO PROSZĘ :* JEŚLI POKLIKASZ NAPISZ UCZCIWIE (sprawdzam kto kliknął) ODWDZIĘCZĘ SIĘ W 1000% ZAOBSERWUJE I POLECĘ TWOJEGO BLOGA:):*

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajny pomysł na wyzwanie, pozdrawiam.
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy jeszcze nie spotkałam się z takim wyzwanie... muszę przyznać że jesteś bardzo pomysłowa
    http://zaczarowana-me.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░

Będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz ten post.
Proszę, byś wcześniej jednak go przeczytał/a bądź przynajmniej przewertował/a wzrokiem. :)

Zależy mi na szczerych opiniach, pytaniach, wątpliwościach i komentarzach. Możesz zostawić link swojego bloga - ale przede wszystkim przekaż mi swoją, wartościową ocenę.

Nie masz pomysłu na ciekawy komentarz? Napisz:
→ czy czytałeś/aś książki, o których piszę w poście?
→ czy owe lektury Ci się spodobały?
→ czy masz ochotę je przeczytać?
→ czy podoba Ci się pomysł na post?
→ czy przyjemnie czytało Ci się napisany przeze mnie tekst?
→ czy masz inny pomysł na post, który by Cię zaciekawił?
→ co będziesz czytał/a w najbliższym czasie? (albo co czytasz teraz?)
→ jak Ci mija dzień? :)
→ co słychać na Twoim blogu?



Z góry dziękuję za każde zdanie - dzięki nim mam szansę pracować nad swoimi!

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░